ЕкономијаСвијет

“Амазон” у 2023. повукао више од седам милиона кривотворених производа

Амерички малопродајни и технолошки див “Амазон” повукао је из продаје више од седам милиона кривотворених производа у 2023. години, показује њихов најновији извјештај.

“Компанија је 2020. године основала одсјек за борбу против кривотворина који је до сада поднио тужбе и казнене пријаве против више од 21.000 фирми и физичких лица одговорних за њихову продају”, рекао је потпредсједник “Амазона” Дармеш Мехта.

Мјере борбе против фалсификата јесу такве да се сада темељно провјеравају продавци, што оне који се баве овим недозвољеним пословима одвраћа од отварања нових рачуна на њиховој платформи, пренио је портал “Пословни”.

“Амазон” продаје робу и нуди платформу другим трговцима, напомиње агенција ДПА. У 2023. зауставили су, како је Мехта нагласио, више од 700.000 покушаја отварања нових рачуна и предухитрили фалсификаторе који су намјеравали да продају кривотворене производе преко те платформе. Како се наводи, тај број је знатно мања него у 2020. када је блокирано шест милиона таквих покушаја.

Агенција подсјећа да је у Европи “Амазон” у сарадњи с њемачким произвођачем аутомобила “Бе-Ем-Ве” недавно покренуо спор пред судом надлежном за заштиту робних жигова у ЕУ, како би зауставио продају кривотворених дијелова и опреме те компаније. Суд је пресудио да су четири Шпанца покушала да продају кривотворене производе на “Амазон” платформи у Европи, наредивши им да их униште и плате одшету.

Још прије четири године Америчка трговинска асоцијација (РИЛА), чији су чланови између осталог “Волмарт” и “Таргет”, придружила се трговачким групацијама како би била формирана коалиција за борбу против фалсификоване робе на платформама попут “Амазона”. Циљ удруживања био је да подрже законе који би од интернет платформи захтијевали провјеравање и верификацију информација о тзв. “трећим трговцима” на њиховим платформама.

Ова мултинационална технолошка компанија раније је саопштила да је број фалсификатора који су покушавали да продају на тој страници посебно порастао у вријеме пандемије када се више куповало путем интернета. “Амазон” се годинама бори са фалсификатима, али од 2019. упозорава клијенте да продаја лажне робе представља ризик за компанију и њен имиџ.

Иначе, онлајн платформе од прошле године у Европи имају обавезу да, према прецизно утврђеним роковима, уклањају опасне производе с тржишта. На примјер, тај рок за “Амазон” и “Фејсбук” износи два дана. Такође, морају и да дозволе корисницима да означе производ који сматрају небезбједним.

Извор: Политика

Back to top button