ВијестиМагазинСвијет

Тестирање бродова на даљинско управљање, капетани су прошлост

Њемачка компанија за бродски превоз ХГК истражује “револуционарну” идеју кориштења бродова на даљинско управљање, пошто је прилив нових кандидата за поморски сектор, укључујући позицију капетана, све мањи.

Компанија са сједиштем у Дуизбургу тестира даљинску навигацију из контролног центра на копну, пренио је АФП.

“Бродови без посаде која њоме управља су једино рјешење за опстанак ове индустрије”, изјавио је први човјек ХГК-а Штефан Бауер.

Бауер, чија компанија наводи да је водећи оператер ријечног терета у Европи, рекао је да је просјечна старост капетана на 350 бродова ХГК-а око 55 година.

“Уколико ништа не предузмемо, изгубићемо 30 одсто морнара до 2030. године”, напоменуо је он.

Партнерство са белгијским стартапом “Сифар”

У потрази за рјешењем, ХГК је потписао уговор о партнерству са белгијским стартапом “Сифар”, лидером у новој области аутономне пловидбе.

“Сифар”, основан 2019. године, већ управља са четири беспилотна брода у Белгији и управо је отворио канцеларију у Њемачкој, земљи у којој се обавља 30 одсто ријечног бродарства у Европи.

Бродовима без посаде управља се из контролног центра, чиме се навигација претвара из напорног рада у потенцијално атрактивнији канцеларијски посао.

Технологија је слична оној која се користи у аутономним аутомобилима: бродови су опремљени сензорима, камерама, радаром и лидаром, који преносе податке у реалном времену до командног центра.

“Сифар” и ХГК су већ отворили центар за аутономну пловидбу и чекају одобрење од њемачких власти да порину своја прва пловила.

Елиминисати улогу капетана, а задржати дио посаде

У почетној фази тестирања, два капетана ће бити присутна на бродовима на даљинско управљање.

Бауер је додао да је дугорочни циљ да се у потпуности елиминише улога капетана, а да се и даље задржи дио посаде.

Извор: Срна

Back to top button