Њемачка компанија за бродски превоз ХГК истражује “револуционарну” идеју кориштења бродова на даљинско управљање, пошто је прилив нових кандидата за поморски сектор, укључујући позицију капетана, све мањи.
Компанија са сједиштем у Дуизбургу тестира даљинску навигацију из контролног центра на копну, пренио је АФП.
“Бродови без посаде која њоме управља су једино рјешење за опстанак ове индустрије”, изјавио је први човјек ХГК-а Штефан Бауер.
Бауер, чија компанија наводи да је водећи оператер ријечног терета у Европи, рекао је да је просјечна старост капетана на 350 бродова ХГК-а око 55 година.
“Уколико ништа не предузмемо, изгубићемо 30 одсто морнара до 2030. године”, напоменуо је он.
Партнерство са белгијским стартапом “Сифар”
У потрази за рјешењем, ХГК је потписао уговор о партнерству са белгијским стартапом “Сифар”, лидером у новој области аутономне пловидбе.
“Сифар”, основан 2019. године, већ управља са четири беспилотна брода у Белгији и управо је отворио канцеларију у Њемачкој, земљи у којој се обавља 30 одсто ријечног бродарства у Европи.
Бродовима без посаде управља се из контролног центра, чиме се навигација претвара из напорног рада у потенцијално атрактивнији канцеларијски посао.
Технологија је слична оној која се користи у аутономним аутомобилима: бродови су опремљени сензорима, камерама, радаром и лидаром, који преносе податке у реалном времену до командног центра.
“Сифар” и ХГК су већ отворили центар за аутономну пловидбу и чекају одобрење од њемачких власти да порину своја прва пловила.
Елиминисати улогу капетана, а задржати дио посаде
У почетној фази тестирања, два капетана ће бити присутна на бродовима на даљинско управљање.
Бауер је додао да је дугорочни циљ да се у потпуности елиминише улога капетана, а да се и даље задржи дио посаде.
Извор: Срна