Магазин

Играње са татама за бољи успјех у школи

За неке очеве, може бити примамљиво да се након напорног радног дана одмарају на каучу, умјесто да се играју са својом дјецом. Међутим, очеви који проводе вријеме играјући се и спроводећи забавне и интерактивне активности са својим сином или кћерком, тако им пружају едукативну предност у школи, показује ново истраживање.

Подаци из готово 5.000 домаћинстава открили су да читање, играње игара, цртање, па чак и пјевање деци, доприносе побољшању њихових академских резултата, преноси Дејли мејл.

Иако и маме могу да побољшају вјештине учења код своје дјеце, оне, генерално, имају већи утицај на њихово емоционално и социјално понашање, поготово када су дјеца мала.

Очеви могу имати јединствени утицај на развој своје дјеце, кажу истраживачи Универзитета у Лидсу, али често се осјећају мање способнима за то, првенствено због преоптерећености својим послом.

“Мајке и даље обично преузимају улогу примарног његоватеља и, због тога, обично обављају већи дио у гајењу потомства”, истакла је др Хелена Норман са Пословног факултета у Лидсу.

“Ако се очеви активно укључе у одгајање дјетета, значајно се повећава вјероватноћа да ће дјеца добити боље оцјене у основној школи. Зато је кључно подстицати и подржавати очеве да, од раног дјетињства дјеце, заједно са мајкама дијеле бригу њима”, додаје она.

Резултати студије нису посљедице чињенице да су “двије главе боље од једне” када је у питању одгајање дјетета, већ очеви уносе неке другачије ствари у развој дјетета.  Они обично имају интеракцију са својом дјецом на другачије начине него мајке – тврди се у истраживању.

Очеви су, на примјер, склонији већем физичком ангажовању и активностима, што помаже у развоју понашања које ће касније бити од користи код преузимања ризика и у рјешавању проблема кад дјеца одрасту.

Такве активности укључују ​​изградњу тврђаве од намјештаја, играње фудбала напољу или борбу са јастуцима.

Тим истраживача је анализирао узорак од готово 5.000 двородитељских домаћинстава у Енглеској – сви са једном мајком и једним оцем, који су и даље били у вези.

Истраживање није узело у обзир породице самохраних родитеља, дјецу разведених родитеља који живе у различитим домаћинствима или истополне парове са дјецом.

Активности које су идеалне за укључивање очева у подизање успјешне дјеце:

Читање

Причање прича (не читање из књига)

Играње или слушање музике, пјевање или извођење других музичких активности

Цртање, сликање или прављење ствари

Играње са играчкама или игара у затвореном простору

Учествовање у спортовима или физички активним играма напољу или унутра

Вођење дјетета у парк или на отворено игралиште

Извор: Политика

Повезани чланци

Back to top button