БиХДруштво

Млади у БиХ не желе да буду возачи камиона

У већини ауто-школа широм БиХ у посљедње вријеме смањено је интересовање кандидата за стицање возачке дозволе за управљање камионом, а као разлог зашто не желе да буду професионални возачи млади људи наводе лоше услове рада.

Миленко Станетић, директор ауто-школе “Волан” из Бањалуке, рекао је да је јако лоша ситуација што се тиче заинтересованости кандидата, односно да их “буквално нема”.

“Људи бјеже. Не желе да раде овај посао, а нарочито млади. Они виде свијет неким другим очима. Не виде да стоје у колонама, негдје на рампама на утовару”, рекао је Станетић за “Независне новине”.

Професионални возачи углавном пензионери

“Након короне је кренула велика експанзија и велика потражња за полагањем Ц категорије, али се углавном радило о људима средње животне доби”, рекао је Станетић.

Појаснио је да ове године биљеже много мању заинтересованост него чак годину дана раније.

“Цијена полагања возачког испита за камион је око 1.000 евра”, рекао је Станетић.

Да се биљежи мањи број кандидата који би полагали за возача камиона, рекли су и у ауто-школи “Аутопром” Тузла.

“Код нас се биљежи пад интересовања посљедњих неколико мјесеци. Млади људи не виде ово занимање као будућност”, навели су из ове ауто-школе.

Додају да је код њих у посљедњих два, три мјесеца повећан број кандидата који желе да полажу за возача аутобуса, али и већи број за мотоцикле.

С друге стране, из бањалучке ауто-школе “Ивић” истичу да је код њих заинтересованост кандидата за полагање Ц категорије иста као ранијих година.

“Будући да годинама влада велика потражња за возачима камиона у иностранству и код нас, самим тим расте и заинтересованост за полагање возачког испита за камионе”, наводе из ауто-школе “Ивић” и додају да имају кандидата, можда, чак и више него ранијих година.

Грбић: Недостаје око 25.000-30.000 возача

Никола Грбић, предсједник Удружења превозника за унутрашњи и међународни транспорт Републике Српске, истиче да фирме у Српској већ годинама вапе за професионалним возачима, те да тренутно недостаје око 25.000 до 30.000 возача.

“Млади уопште нису заинтересовани да полажу за Ц категорију, а није ни чудно, јер су услови рада професионалног возача код нас равни нули, кренувши од гужви и чекања на границама, па даље”, рекао је Грбић.

Додаје да и оно мало возача који су остали у БиХ из дана у дан одлазе у иностранство да раде.

Плате возача камиона у БиХ – никакве

Како је рекао, плате возача камиона су никакве, а превозник не може да исплати пристојну суму возачу када не може све на вријеме да реализује због дугих чекања на граници.

“То је главни разлог што се нико не одлучује на обуку за професионалног возача”, рекао је Грбић.

Додаје да се често дешава да возачи на граничним прелазима стоје у километарским колонама, јер данима не могу прећи на територију БиХ.

“Колона зна бити дуга и до десет километара. Људи губе стрпљење. Возачи камиона неријетко се нађу у непријатним ситуацијама”, навео је Грбић.

Бањалучанин Александар Д., који је након стеченог искуства за возача камиона напустио БиХ и сада вози камион у Словенији, каже да се на тај корак одлучио због тога што жели својој породици омогућити бољу материјалну ситуацију јер су плате камионџија у иностранству много веће него код нас.

Извор: Независне новине (Дајана Вујатовић)

Повезани чланци

Back to top button