Ђаци кажу да им је лакше да о својим осјећањима говоре преко интернета него уживо.
Скоро двије трећине адолесцената живи у породици са оба родитеља, док скоро 16 одсто живи само са мајком, а пет процената само са оцем, показује истраживање Института за јавно здравље Србије „Др Милан Јовановић Батут”.
Највећи број ђака каже да отворено комуницира са својим родитељима – двије трећине (веома) лако разговара са оцем, док 85 одсто има квалитетну комуникацију са мајком. Међутим, значајно мање дјевојчица свих разреда лако комуницира и са оцем и са мајком у односу на 2018. годину.
Иако охрабрује податак да већина ученика сматра да им породица пружа неопходну подршку, проценат дјеце која сматрају да им родитељи дају ту подршку значајно је мањи код дјевојчица свих разреда и код дјечака у петом разреду основне школе, у односу на истраживање из 2018.
Мада ђаци наводе да су мајке упознате са многим значајним питањима из њиховог живота, оне данас мање знају како им дјеца проводе слободно вријеме, шта раде на интернету и ко су им пријатељи, него прије пет година.
У односу на истраживање из 2018. године, дјечаци у већем проценту него дјевојчице данас наводе да њихови очеви знају много о томе ко су им пријатељи, како троше новац и гдје проводе слободно вријеме. Према сопственој процјени, скоро двије трећине ученика има велику подршку вршњака у различитим животним ситуацијама, а у односу на претходно истраживање значајно више дјевојчица првог разреда средње школе подршку вршњака оцјењује као велику и значајну.
Највећи број ђака (око 40 процената) слободно вријеме проводи у организованим спортским активностима, као што су фудбал, кошарка и одбојка, а најмањи број њих укључен је у рад дјечјих и омладинских организација – свега 4,2 одсто. Када је ријеч о неорганизованим активностима у слободно вријеме, трећина ђака свакодневно проводи вријеме са друговима испред зграде или у дворишту, односно парку, а исто толико њих свакога дана „доколичари”.
Међутим, највећи дио дана ученици проводе у коришћењу електронских медија, а сваки једанаести ученик користи друштвене мреже седам или више сати дневно. Скоро половина девојчица и трећина дјечака стално комуницира онлајн са блиским друговима, а проценат ученика који скоро све вријеме током дана дигитално комуницирају са блиским особама највећи је међу ученицима првог разреда средњих школа.
Сваки пети ученик петог и седмог разреда основне школе и првог разреда средње школе каже да му је лакше да о својим осјећањима комуницира путем интернета него уживо, док сваки десети ђак показује знаке проблематичног коришћења друштвених медија, што је већи проценат у поређењу са 2018. годином. Укупно посматрано, сваки пети ученик игра игрице скоро сваки или сваки други дан и тај проценат није се промијенио у поређењу са претходним истраживањем.
Извор: Политика